Voor de Amerikaanse studenten en advisors waren er kleine Nederlandse attenties meegebracht zoals stroopwafels, drop en klompjes. Na het afscheid was er een workshopprogramma voor de Nederlandse groep over curriculum, schoolcultuur, LTI's (de twee dagen per week werken in bedrijven en instellingen) en leerbedrijven van studenten.
In het kort...
In de curriculumworkshop werd een overzicht gegeven van de principes en (wettelijke) standaarden die de basis vormen van de leerprogramma's. Met de deelnemers werd een aantal rubrics besproken voor bijvoorbeeld LTI's en projecten, waarmee advisors de groei van studenten vaststellen.
- In de workshop over schoolcultuur leerden deelnemers meer over hoe in iedere advisory steeds vanuit de tien principes van BPL wordt gehandeld en geleerd.
- In de workshop over LTI's vertelde een LTI-coördinator over de organisatie en de doelen van de LTI.
- In de workshop over leerbedrijven kreeg iedereen meer inzicht in de opzet van kleine ondernemingen door leerlingen.
Enkele deelnemers aan de reis bezochten in de ochtend een cluster4-school die ook met de BPL-principes werkt (zier eerdere Blog).
Na de lunch bespraken we in de advisories de opbrengsten van de dag. Voor het Tiener College was er aan het einde van de dag een gesprek over het starten van een school met Elliott Washnor.
Pieter.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten