donderdag 1 mei 2014

Learning in the real world so inspiring and rigorous (LTI-visits)


De 2e dag in Povidence staat in het teken van de LTI bezoeken. Samen met een advisor gaan we op stap om de leerlingen in de echte wereld te bezoeken. Er zijn veel redenen om een LTI (Stageplaats) te bezoeken: Verkennend gesprek met een organisatie of bedrijf, intakegesprek, overdracht, maar vooral om de leerdoelen en het leren te bespreken met de Mentor (= begeleider van de leerling op het bedrijf of organisatie). We zijn op heel veel verschillende plaatsen geweest: kunstateliers, Universiteit, ziekenhuis, keukens, dierenspeciaalzaak, auto- en vrachtwagengarages. Te veel om op te noemen, maar vrijwel altijd op een plaats waar een leerling zijn / haar passie of interesse kwijt kan. 
 
Onze ervaringen hebben we na afloop op een rij gezet.
 
Wat ik vandaag heb gezien en gehoord is…..
 
  • Grote betrokkenheid van advisor door geregeld bezoek en stellen van doelen op de LTI’s. Advisor vol passie, professioneel en cool met de leerlingen!
  • Zeer betrokken advisors en students die op hun eigen level kunnen floreren in hun LTI. De sprankeling in hun ogen en de zelfverzekerdheid als ze praten over hun LTI
  • Echte betrokkenheid
  • Enthousiaste leerlingen die op hun stage echt iets toevoegen.
  • Trotse advisors, leerlingen en mentoren van de LTI’s die de leerlingen echt willen helpen om zichzelf te ontwikkelen.
  • Dat er meerdere visies zijn binnen het MET team op Big Picture Learning
  • Leerlingen die trots zijn op hun LTI, op hun prestaties en projecten. Advisors die behulpzaam zijn en de leerlingen benaderen, behandelen en over hen praten alsof het hun eigen kinderen zijn.
  • Dat wij op onze eigen school best goed op weg zijn maar dat ook de jongere leerlingen meer stage-ervaringen moeten krijgen.
  • Een leerling die zo enthousiast is dat hij zijn vakantiedagen opgeeft en maar meer stage te kunnen lopen, dat is hoe onderwijs eruit zou moeten zien!
  • Hoe fijn en belangrijk het is dat een advisor zelf de LTI’s kan bezoeken om de ontwikkelingen van hun leerlingen zelf te kunnen observeren.
  • Openheid van het personeel over het Big Picture Learning. Mooie, persoonlijke verhalen gehoord vandaag.
  • De betrokkenheid van de advisor en de studenten is ‘huge’. Het is echt een familie. Ze kennen elkaar door en door. Mooi om te zien.
  • De kunst van het vragen, laat de leerling denken, maar verlies ze niet!
  • Dat er veel enthousiaste mensen werken en leren op the Met!
 

 
 

 

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten